Pages

KETAHUI HAK KITA

Perkara 10[1][a] Perlembagaan Persekutuan menjelaskan berkaitan dengan hak ini,iaitu semua warga Negara Malaysia berhak untuk bebas bercakap dan mengeluarkan buah fikiran.Walaupun begitu,ia bukanlah merupakan kebebasan yang mutlak.Bahkan ia tertakluk kepada fasal [2].[3] dan [4].

Perkara 10[2][a] membenarkan Parlimen mengenakan;
Ke atas hak-hak yang diberi oleh perenggan [a] Fasal [1],apa-apa sekatan yang didapatinya perlu atau mustahak demi kepentingan keselamatan Persekutuan atau mana-mana bahagiannya,perhubungan persahabatan dengan negeri-negeri lain,ketenteraman awam untuk melindungi keistimewaan-keistimewaan Parlimen atau mana-mana Dewan Negeri atau untuk mengelakan penghinaan terhadap mahkamah,fitnah,atau perbuatan mengapi-api supaya dilakukan sesuatu kesalahan.Jadi,hak kebebasan bersuara yang diberikan oleh Perlembagaan Persekutuan itu adalah selagi mana hak kebebasan itu tidak disalahgunakan,seperti sesuatu ungkapan itu tidak menjadi suatu fitnah,ungkapan yang tidak menjadi suatu hasutan.

Sunday, October 21, 2012

Ke Program Jelajah Merdeka Rakyat Di Taman Klang Utama

HARAPAN MALAYSIA BARU BERSAMA PERDANA MENTERI YANG BARU


Perjalanan Ke Program Jelajah Merdeka Rakyat Peringkat Negeri Selangor
Di Taman Klang Utama, Cabang Kawasan Kapar.
Pada 21.10.2012 Ahad,jam 3.30-6.00ptg.




Dato' Sri Anwar Ibrahim sedang menyampaikan ucapan dan amanat kepada seluruh rakyat yang hadir.Walaupun hujan lebat,rakyat masih tetap tidak berganjak untuk mendengat amanat beliau.















Menerima kalungan bunga 'Malai' dari komuniti India yang sangat menyokong beliau.









Dato Sri Anwar Ibrahim menerima plak perasmian sempena Jelajah Merdeka Rakyat ke Taman Klang Utama.





Masa untuk meninggalkan rakyat, beliau sempat beramah mesra dan bertanya khabar rakyat sebelum meninggalkan majlis. Ada acara lagi yang beliau mahu hadirkan diri, seterusnya ke Kuala Selangor.









 Seluruh rakyat mengharapkan perubahan demi kesejahteraan kehidupan mereka, mereka tidak mahu lagi berada di dalam rejim Barisan Nasional yang rakus dan tidak berhati perut tentang masalah rakyat.



Wajah rakyat yang puas melihat bakal perdana menteri yang ketujuh dan mengharapkan perubahan segera dimakbulkan. AMINN..!!!


Ayuh berubah...Selamatkan Malaysia...!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...