KETAHUI HAK KITA

Perkara 10[1][a] Perlembagaan Persekutuan menjelaskan berkaitan dengan hak ini,iaitu semua warga Negara Malaysia berhak untuk bebas bercakap dan mengeluarkan buah fikiran.Walaupun begitu,ia bukanlah merupakan kebebasan yang mutlak.Bahkan ia tertakluk kepada fasal [2].[3] dan [4].

Perkara 10[2][a] membenarkan Parlimen mengenakan;
Ke atas hak-hak yang diberi oleh perenggan [a] Fasal [1],apa-apa sekatan yang didapatinya perlu atau mustahak demi kepentingan keselamatan Persekutuan atau mana-mana bahagiannya,perhubungan persahabatan dengan negeri-negeri lain,ketenteraman awam untuk melindungi keistimewaan-keistimewaan Parlimen atau mana-mana Dewan Negeri atau untuk mengelakan penghinaan terhadap mahkamah,fitnah,atau perbuatan mengapi-api supaya dilakukan sesuatu kesalahan.Jadi,hak kebebasan bersuara yang diberikan oleh Perlembagaan Persekutuan itu adalah selagi mana hak kebebasan itu tidak disalahgunakan,seperti sesuatu ungkapan itu tidak menjadi suatu fitnah,ungkapan yang tidak menjadi suatu hasutan.

Friday, April 27, 2012

SEBUAH MEMORI:Kompilasi:Demi sebuah pilihanraya adil & bersih

JOM BERSIH 3.0

SEMOGA ANDA BERSEMANGAT DENGAN SATU TEKAD MEMBERSIHKAN MALAYSIA DARI GOLONGAN PENGKHIANAT..!
































JUMPA DI SANA...!!!

AYUH BERUBAH...SELAMATKAN MALAYSIA.

Malaysia Tanahair Tercinta Buat Semua


Semua Rakyat Sayangkan Negara Malaysia


Sebagai rakyat Malaysia,siapa yang tidak sayangkan tanahairnya.Inilah tempat kelahiran yang indah,aman dan damai.Biar pun pergolakan politiknya sesekali sekala mendebarkan, semakin hari semakin panas membahang.Itu lah rencam kehidupan yang kita terpaksa lalui dan harungi.Mahu tidak mahu kita akan merasai pelbagai situasi gawat,panas,kemarau,harga barang naik dan pelbagai lagi.Syukur dan terima kasih pada empuNya bumi ini.

Denyut nadi rakyat yang cintakan tanahairnya,tidak pernah hilang,makin lama makin kuat dipertahankan,tiada siapa yang mahu lagi tanahair ini dijajah lagi,cukuplah pengalaman perit pejuang-pejuang tanahair menuntut kemerdekaan.Kini kita mengutip hasilnya kebebasan itu,biar pun kebebasan itu dalam erti kata yang masih belum bebas sebenarnya.Kita dijajah oleh bangsa sendiri hasil dari didikan penjajah yang sudah sekian lama keluar dari tanahairkita.

Namun disana saki baki pemikiran penjajah masih kuat melekat likat sebahagian bangsa kita.Mereka ditanamkan dengan fahaman benda dan kebangsaan yang melampau.Malah mereka mencipta khurafat yang sangat sebati dalam hati pendokong-pendokong mereka,khurafat hanya mereka boleh memerintah tanahair ini.Mereka amat ekstrim dan fanatic dalam mempertahankan hak mereka solah-olah tanahair ini milik bangsa mereka seorang.Orang lain tidak berhak untuk itu semua.

Sedangkan bumi bertuah ini,yang dahulunya dikenali sebagai ‘Semenanjung Emas’ memiliki pelbagai bangsa dan etnik di dalamnya.Bukan hak satu bangsa tapi hak bersama yang sepatutnya di jagai dengan lebih aman dan harmoni.Bukan adu domba,bangsa  ini sahaja layak.lihatlah sejarah atau sirah Nabi saw,pelbagai bangsa,etnik dan keturunan di kota Mekah.

Walaupun ketika itu perpaduanya lusuh dan terbarai dek’ kerana sikap keakuan yang menebal,namun dengan munculnya Sang Pemimpin yang bijak dan adil telah menyatukan mereka biar pun antara mereka berbeza bangsa mahupun anutanya.Belajarlah dan kajilah sejarah dalam peradaban tamadun manusia yang lampau.Pasti ada pengajaran dan hikmahnya.

Malaysia wujud pelbagai bangs,ada Melayu,Cina,India,Kadazan.Murut,Melanau dan sebagainya,juga budaya dan agama yang berbeza,kita juga sudah terbukti dan membuktikan keakraban itu sesama kita.Namun di sana masih ada,segolongan puak yang berfikiran perimitif dalam membicarakan soal hak bangsa,agama mahupun budaya.Mereka masih rasis dan bersangka buruk dengan bangsa yang lain.Sudah merdeka 54 tahun,namun itulah daya pemikiran mereka.

Namun,penjajahan dari bangsa sendiri makin hari semakin kekemuncaknya,tanahair yang tercinta telah dicemari dengan lahirnya pengkhianat yang sangat membahayakan kita.Bagaimana tidaknya jika warga asing yang datang ke sini,yang Cuma mahu bekerja mencari rezeki untuk di bawa pulang ke tanahairnya kini pula mendapat keistimewaan untuk menentukan siapa penguasa yang sepatutnya memerintah Negara ini.Pengkhianat ini dengan mudahnya memberikan kad-kad pengenalan sebegitu mudah semata-mata untuk mengekalkan kuasa penjajahan pemikiran mereka kepada bangsa sendiri.

Apakah ini tidak membahayakan kepada ketuanan bangsa Malaysia pada masa hadapan?.Cubalah tanyakan pada diri sendiri,apakah kita mahu melihat bangsa lain menguasai segala apa yang ada di tanahair ini.Baik Melayu,Cina,India,Murut,Bajau,Kadazan dan sebagainya,renung-renungkan akan bahaya-bahaya ini.Apakah kita rela dengan perbuatan pengkhinat-pengkhinat ini?.

Sedang kita diberitahu berapa ribu dari kalangan bangsa India di tanahair kita yang tidak mempunyai kad pengenalan,sedang untuk warga asing yang tidak mempunyai hak untuk memilkinya begitu mudah untuk warga asing memilikinya.Apakah ini keadilan,apakah ini kesaksamaan dan lebih besar lagi apakah ini yang kita mahukan selamanya?.

Kita cinta,kita sayang tanahair dan bumi Malaysia ini.Namun dalam kita cinta dan sayang tanahair ini,dalam masa yang sama para pengkhianat ini bermaharajalela sewenang-wenangnya mahu menjual dan mengadaikan tanahair ini sebegitu murah kerana demi mempertahankan kuasa yang ada semakin hari semakin tidak bermaya,layu dan lesu.Beku mindanya,sebegitu beku hatinya dalam melihat kebenaran.

Demi mempertahankan kuasa,harta dan pangkat darjat,mereka mempertaruhkan maruah tanahair tercinta.Reda kah kita?.Bnaggakah kita punyai penguasa yang tidak mampu membawa rakyatnya kearah yang lebih baik.Cukuplah sudah permainan keji dan zalim khianat ini.Kita sudah tidak sanggup lagi melihat warna kebobrokan ini mempalit wajah indah tanahair  ini tercemar oleh perlakuan mereka itu.

Cukup dan cukup,hentikan segera,nyahkan mereka..!

Jom BERSIH 3.0

Ayuh Berubah...Selamatkan Malaysia.

Rupa-Rupanya Ahli Umno


Patutlah..!


Sebagai seorang pengadil yang di amanahkan dalam sesuatu permainan,perlumbaan,pertandingan dan selain daripadanya,ia merupakan satu amanah yang berat yang harus dipikul dengan jujur-sejujur jujurnya.
Keyakinan orang ramai dalam mengikuti sesuatu permainan contoh bola sepak,di lihat kepada pengadil yang sentiasa mengawal permainan dengan pengamatan yang adil.

Pengadil tidak boleh memihak antara salah satu pasukan yang sedang berlawan.Pengadil kena adil dan saksama dalam membuat satu-satu keputusan.Di tegaskan sekali lagi,tidak sama sekali boleh memihak antara salah satu pasukan yang berlawan.Itulah pengadil yang jujur,amanah dan berintegriti tinggi.Orang akan menghormati dan pastinya akan di sanjung tinggi sikapnya itu.Jika tidak adil dalam pengadilanya orang ramai akan bersorak mengeboo atau membaling objek kearahnya,Itu yang sering terjadi dalam perlawanan bola sepak.

Berlainan pula dengan pengadil yang diamanahkan dengan tugas Negara,khususnya dalam demokrasi berparlimen yang terpimpin.Dalam menyelengarakan,mengolah,mengurus,mengatur dan sebagainya,tugas itu mestilah dilaksanakan dengan jujur,amanah,ikhlas dan yang penting takutkan Allah dalam setiap perlakuan yang diamanahkan itu,lebih-lebih lagi amanah yang dipikul itu adalah kepentingan dan hak rakyat seluruhnya.

Ya,begitulah sepatutnya sikap yang perlu ada pada SPR yang diamanahkan tugas dalam pengendalian aktiviti pilihanraya dalam Negara kita.Namun hakikat itu tidak menyerlahkan sikap berkecuali,tidak memihak dan yang lebih penting sikap amanah dan jujur bertunjang dalam benak hati nurani mereka.Itu yang di lihat oleh rakyat seluruhnya.Sikap berat sebelah dan memihak kepada parti yang memerintah amat mendukacitakan rakyat yang sedar akan peranan yang di mainkan oleh SPR sebenarnya.

Bayangkanlah bila sikap SPR memihak pada pemerintah,apakah keadilan akan wujud dalam menjalankan tugas mereka?.Sudah barangkali tidak,SPR lebih memenangkan pemerintah.Inilah yang terjadi dan telah terjadi dan sedang terjadi dan semakin menjadi-jadi.Sikap bersekongkol dan mudah diperkudakan oleh pihak pemerintah yang berkuasa SPR tidak mampu menghalangnya sebagai entiti yang berkecuali.Mahu tidak mahu terpaksa tunduk patuh,akur dengan segala perbuatan yang mungkar,menyeleweng dan salah disisi undang-undang Negara.

Tidak perlu lah saya menyenaraikan satu demi persatu penyelewengan mereka,semua rakyat sudah tahu,agenda jahat dan mungkar mereka sudah terdedah satu persatu,namun mereka tidak mengendahkan segala perlakuan mereka apabila para pemimpin parti pembangkang menyelar,mengutuk dan meminta segala kepincangan diperbaiki segera terutamnya sebelum PRU-13 nanti.Malah sikap mereka acuh tidak acuh dengan teguran itu.Mereka langsung tidak berminat untuk memperbaiki kelemahan yang ada.Itulah sikap mereka sebenarnya.

Segalanya dengan kuasa Allah,manusia merancang Allah jualah yang mempunyai perancangan yang baik.Seperti yang tertulis muka depan akhbar Sinar Harian(26 April,Khamis),satu pembongkaran siapa sebenarnya SPR,terutamnya penerajunya,pengerusi dan timbalan pengerusinya seperti yang di dedahkan oleh Setiausaha Agung PKR,Datuk Saifuddin Nasution Ismail.Dan berita ini juga sudah ditulis oleh blogger-blogger lain dalan blog-blog mereka.Siapakah mereka?.Mereka masih ahli UMNOBN,seperti yang didedahkan oleh Setiausaha Agung PKR itu.Bila mereka ahli UMNOBN apakah mereka boleh berlaku adil?

Jika benarlah apa yang didedahkan,memang malanglah nasib rakyat.Negara kita mempunyai satu badan terpenting yang sepatutnya berkecuali tetapi diterajui oleh mereka yang tidak amanah dalam tugasnya.Ini boleh dilihat dalam tugas dan tindak-tanduk mereka selama ini dan hari ini.Memihak dan tidak bertangungjawab dalam menjalankan tugas-tugas yang menyeleweng yang kebanyakan rakyat sudah tahu apa yang dilakukannya.

Jawapan untuk SPR,UMNOBN dan para pendokongnya adalah BERSIH 3.0 yang akan berjalan pada 28hb/12 nanti.Itu sahaja,biar mereka tahu,bahawa rakyat tidak boleh selama-lamanya di tipu oleh mereka yang mengkhianati Negara.Ya,merekalah golongan pengkhianat yang harus berundur dari mengurus Negara ini.Selagi mereka berada di tampuk kekuasaanya,selagi itulah sistem yang ada akan diperkotak-katikan mereka dengan sewenang-wenangnya.

Ayuh BERSIH 3.0..!

Ayuh Berubah..Selamatkan Malaysia.

Pulak Dah..?


Aduhai..

Anggapan penulis  di sebuah blog yang saya baca pada beberapa hari lepas memang tepat lagi benar.Akhbar akan memainkan dan mengambil statement Naib Pengerusi DAP yang tidak bersetuju dengan penganjuran perhimpunan aman BERSIH 3.0.Utusan Malaysia (Utusan Meloya),juga cuba mengambil kesempatan dari kenyataanya itu. Memang benarlah ketinggalan kereta api,jauh ketinggalan sangat,sedang pimpinan PAKATAN sudah sebulat suara dengan BERSIH 3.0,macam mana seorang Naib pengerusi boleh tersasar jauh tentang tanggapan BERSIH 3.0 ini.

Sudah masuk tiga kali BERSIH termasuk yang baru ni,naib pengerusi DAP baru perasan BERSIH 3.0 melanggar undang-undang pada pandanganya.Alahai..mengapa jadi begini kisahnya Tuan Naib Presiden DAP?.Apa yang tidak kenanya?.Apa yang mengangui emosi Tuan?.Faham atau tidak sebenarnya apa yang dituntut BERSIH 3.0?.Atau ada masalah lain?.Atau cari alasan nak keluar parti lalu buat statement yang berlawanan dengan pemimpinan lain.

Seorang yang tahu undang-undang,faham tetapi boleh jadi berbeza,perhimpunan aman selagi tiada kekacauan adalah di benarkan dalam perlembagaan.Jika berlaku huru-hara dan kacau bilau pun bukan peserta perhimpunan yang melakukannya jika tidak pihak lain yang provok dan melakukan huru-hara.Dua BERSIH dah berlalu,semua berlaku dengan aman tetapi menjadi berkecamuk bila FRU tembak dengan pemedih mata dan ‘Water Canon’.Siapa yang memulakannya?.Tak kan Tuan pengerusi tidak tengok dalam video atau youtube?.

Sesiapa pun tidak suka melanggar undang-undang kecuali mereka yang hobinya melanggar undang-undang.

a)Beri kad pengenalan dengan mudah kepada warga asing bukankah melanggar undang-undang?

b)Tukar alamat pengundi sesuka hati tanpa memberitahu pengundi sesuka hati bukankah melanggar undang-undang?

c)Guna kan media kerajaan sesuka hati bagaikan milik parti sendiri bukankah melanggar undang-undang?

d)Mencuri dan songlap duit rakyat berjuta-juta bukankah melanggar undang-undang?

e)Dan yang lain-lain?

Banyak lagi jika mahu dituliskan di sini,cukuplah sekadar beberapa persoalan diutarakan.Nak kita biarkan perlanggaran yang tidak bertamadun ini?.Oh bila penguasa langgar undang-undang tidak mengapa,bila rakyat mahu berhimpun menyatakan reaksi di katanya melanggar undang-undang.Malanglah bagaimana naib presiden boleh berfikiran begini,walaupun beliau kata bantahan terhadap BERSIH 3.0 adalah bantahan prinsip pribadi dan tiada kaitan dengan pendirian parti atau PAKATAN RAKYAT.

Apa pun alasan beliau,persepsi ramai tidak melihatnya sebagai pemimpin yang memahami aspirasi rakyat.Jika benar beliau faham apa yang dituntut itu,beliau pasti menyokongnya dan tidak ada alasan prinsip.Penguasa sudah tidak mengikuti lunas undang-undang masih diyakini boleh membantu rakyat.Sudah-sudah lah,kita tunggu dan lihat selepas ini kemanakah haluan naib pengerusi DAP ini.Bila nada berubah,tidak mustahil boleh berubah,tunggu dan lihat.

Ayuh BERSIH 3.0..!

Ayuh berubah..Selamatkan Malaysia

Wednesday, April 25, 2012

JANGAN TERKEJUT


KEHADIRANYA SANGAT MENGEJUTKAN.....HA3.

Bersih 3.0 Menggamit Lagi


BERSIH 3.0


Mereka yang pernah menyertai perhimpunan BERSIH beberapa tahun yang lalu sudah faham dan tahu bagaimana perhimpunan itu dijalankan.Ianya aman dan tenteram kecuali bila mana ada provokasi dan gangguan oleh pihak keselamatan Polis dan Fru,itu pun atas arahan.Apa pun namanya arahan atasan, kejam tetap kejam,zalim tetap zalim.

BERSIH 1.0 aman tapi ada gangguan dari FRU,BERSIH 2.0 aman juga ada gangguan dari FRU.Sudah dua kali perhimpunan BERSIH semuanya aman.Adanya keributan dan situasi kelam kabut,huru-hara dek kerana tindakan kejam mereka menyembur air berkimia dan berlaku tangkapan.Bukan peserta yang memulakan tetapi mereka (Polis dan FRU) yang di beri arahan untu membuat kacau bilau.Itu semua orang tahu,video ada,di Youtube juga ada,tidak ada siapa yang menafikan.

Begitulah setiap akan di adakan perhimpunan aman BERSIH,maka akan adalah mereka-mereka yang berkokok menyatakan perhimpunan haram tiap kali di adakan perhimpunan BERSIH tiap kali itulah di lagukan perhimpunan haram.Munculah NGO-NGO (Ngo segera)membuat laporan polis tidak setuju perhimpunan itu diadakan konon mengangui kententeraman awam,perniagaan mereka akan rugilah,pelancong takutlah dan seribu macam alasan yang di beri.Itulah mentaliti mereka tentang perhimpunan BERSIH.

Kali ini BERSIH 3.0 muncul pula,ia mengamit-gamit hati setiap rakyat yang peka dan sensitive apa yang berlaku di tanahair mereka.Mereka bukan rakyat yang pekak dan seperti lembu dicucuk hidung,ikut sahaja apa yang tuanya buat salah,mengiakan apa sahaja tindakan bodoh tuannya,Mereka adalah rakyat yang celik mindanya,tidak buta mata melihat kebobrokan yang dilakukan oleh penguasa yang rakus dan zalim.

Bermula BERSIH 1.0,BERSIH 2.0 dan masuk yang ketiga,mereka buat pekak badak tentang tuntutan beberapa perkara yang perlu di perbaiki dalam sistem pilihanraya di Malaysia.Tuntutan itu adalah hak rakyat,kerana sebagai pengundi rakyat perlu di beri kebebasan untuk memilih pemimpin yang mereka sukai.Akses kepada kemudahan media,rakyat juga berhak mahu melihat dan mendengar suara pemimpin mereka di media-media,baik elektronik mahupun media cetak.Ini tidak hanya kelompok mereka sahaja yang menikmati kemudahan tersebut.

Dan beberapa tuntutan lagi yang tidak perlu saya tulis dan jelaskan di sini.Rakyat sudah tahu semua itu.Yang tidak tahu dan tidak mahu ambil pusing tuntutan ini adalah SPR yang telah diperkuda parti yang memerintah ini sekarang,siapa lagi kalau bukan parti yang semakin hari semakin lusuh daya fikiran dan semakin hilang sifat kemanusiaannya,UMNOBN.Para pempinan pembangkang sudah acapkali mendesak,menekan,memperotes namun apa yang dilakukan mereka makin hari makin tidak mendatangkan keberhasilannya.

Oleh itulah BERSIH 3.0 dilancarkan dan akan berjalan pada 28hb 04 2012,Sabtu ini.Itu sahajalah jalan dan bahasa yang boleh memahamkan golongan yang rakus yang sedang memerintah sekarang,itu pun jika mahu memahami.SPR dan Sang Penguasa perlu melihat perkara ini dengan serius,perkara pilihanraya bagi rakyat yang faham bukanlah perkara main-main.ia merupakan masa depan mereka dan anak cucu mereka dalam menentukan siapa pemimpin yang layak untuk menerajui tanahair ini.

BERSIH 3.0 akan mengajar mereka yang buat buta mata dan pekak badak,maka PRU-13,Insyallah akan menyaksikan mereka akan tersungkur dan tertiarap tidak boleh bangun-bangun lagi.

Jom BERSIH 3.0..!

Ayuh Berubah..Selamatkan Malaysia

Apa Yang Mahu Di TIBAINYA


TIBAI..?

TIBAI?.Pelik juga dengan nama NGO baru ini,jawatan tertingginya Mursyidul Am ada ahli jawatankuasa syura lagi,guna nama ala Islamik.Tapi nama organisasinya TIBAI,jangan nanti jadi bahan lawak sudah lah.TIBAI nak tibai Anwar.Seboleh-bolehnya tidak membenarkan Anwar menjejak Putrajaya untuk jadi Perdana Menteri selepas Najib.Mereka terdiri daripada bekas pencacai Anwar masa lalu,Mursyidul Amnya Zahid Mat Arip cucu Tun Ghafar Baba.

Di rasmi sudah oleh Presiden Perkasa Ibrahim Ali,siap pakai kayu panjang pukul gambar Anwar,nampak sangat NGO militant,ganas,kasar dan samseng lagaknya(tapi halal dan dilindungi),kalau tak di taja wujudnya,mungkin tak wujud TIBAI  ni,kita yakin peruntukan banyak turun untuk TIBAI,maklum nak tibai Anwar kena guna duit,masing-masing nak tibai Anwar,masyukkkk...!.

Bagi saya,dari mereka tubuhkan TIBAI,lebih baik mereka kuatkan NGO yang ada sekarang,seperti perkasa,Perkasakan betul-betul,nak serang Anwar seranglah,nak buat lagak kasar ganas buatlah,itu pun jika mahu sangat.Dari membuang masa tubuh TIBAI,nanti akhirnya tidak ke mana,baru ditubuhkan memanglag nampak gah,hebat,maklum duit masih banyak,nanti bila peruntukan berkurang,senyap sepi.Jika matlamatnya sama lebih kurang macam Perkasa,baik gunakan sahaja platform perkasa,sama sahaja perkasa pun tibia Anwar.

Apa lagi yang tidak adanya,GAPs,PERKASA,TIBAI dan macam-macam lagi yang wujud,salah ke kewujudanya?.Tidak sama sekali,demokrasi itulah namanya,banyak pertubuhan,jamaah dan sebagainya baguslah tapi apa pun jika kewujudanya satu matlamat lebih baik guna satu sahaja,sebab adakalanya ahli yang sama juga,matlamat mahu hancurkan Anwar itu sahaja perjuangannya.

Dari terpekik terlolong kata Anwar tidak layak jadi Perdana Menteri,kan baik buat kerja tolong melayu yang miskin dikampung-kampung,kata perjuangan bangsa melayu,buatlah kebajikan untuk melayu,bukan hentam sesame Melayu.Lagak samseng,terpekik terlolong mengangui ceramah-ceramah PAKATAN,gangu,pukul,terajang mahasiswa yang sedang demo dan berkkhemah di Dataran Merdeka.Inikah perjuangan dan pejuang?.

Cukuplah apa pun namanya TIBAI ke GAPS ke sama sahaja tidak memberi perubahan kepada bangsa Melayu,ia akan lebih di lihat oleh bangsa lain sebagai puak pelampau Melayu,jatuh maruah dan harga diri bangsa Melayu kerana dek’  perlakuan mereka yang tidak bertamadun.Lebih-lebih lagi bila di sebut Melayu bagi mereka Islam semuanya tapi sikap dan akhlak langsung tidak menunjukkan jati diri Islam yang sebenarnya.

Sudah,sudahlah ye,bawak muhasabah diri wahai bangsa Melayu,Negara sudah mahu tergadai oleh pemerintah yang ada sekarang ini.Hentikanlah kerakusan mereka selama 54 tahun.

Cukup dan cukup!

Ayuh Berubah..Selamatkan Malaysia

Keyakinan VS Kerisauan



Mimpi di siang hari



Program MES menarik minat rakyat Selangor


Merujuk pada berita dari Sinar Harian(Rabu,25/04/2012) berkenaan tajuk ‘BN JANGAN MIMPI’,satu keyakinan oleh beberapa orang pemimpin PAKATAN tentang sokongan rakyat terhadap Kerajaan PAKATAN di Negeri Selangor.Ini menunjukkan UMNOBN tiada harapan untuk menumbangkan Kerajaan PAKATAN di Negeri Selangor pada PRU-13 nanti sekali gus akan meranapkan segala cita-cita dan impian UMNO BN.

Secara pribadi saya sangat menyokong pandangan dan keyakinan pemimpin PAKATAN itu,jika di lihat apa yang dilaksanakan oleh Kerajaan PAKATAN sangat memberi keselesaan kepada rakyat,dengan program ‘MERAKYATKAN EKONOMI SELANGOR(MES).Pelbagai bentuk kemudahan,bantuan dan sebagainya sedang dan akan di rancang untuk rakyat,sesungguhnya sangat memberi kesan yang baik kepada rakyat Selangor.Tidak perlulah saya senaraikan satu persatu apa yang telah di laksanakan,semua orang sudah maklum dan faham.Yang tidak faham hanya pemimpin UMNOBN yang sombong itu.

Dengan peratusan sokongan yang semakin meningkat oleh pelbagai lapisan rakyat di Negeri Selangor ia akan memungkinkan harapan hanya tinggal harapan untuk UMNOBN merampas Selangor.Jika peratusan sokongan dari bangsa Cina meningkat ke 80% dan Melayu 60%,ini menunjukkan rakyat sudah semakin faham dan selesa berada dibawah Kerajaan PAKATAN.Sekiranya inilah yang berlaku memang tepatlah ungkapan ‘UMNOBN JANGAN MIMPI DI SIANG HARI.’

Kerisauan

Namun walaupun perkembangan tersebut agak mengembirakan,ada sedikit kerisauan tentang banyaknya pertambahan pengundi di Selangor.UMNOBN yakin boleh merampas Selangor seperti diungkapkan oleh para pemimpinya terutamnya Najib.Sebab itu Najib dan timbalanya asyik turun ke pelusuk Selangor,keyakinanya boleh merampas Selangor memungkinkan mereka memang telah merancang penggunaan pengundi-pengundi hantu.Malah rakyat Sabah juga ada yang namanya dipindahkan mengundi di Selangor.

Ini sangat membahayakan kedudukan Kerajaan PAKATAN Selangor.Permainan kotor dan jijik ini sudah dikenal pasti,pertambahan pengundi  secara mendadak yang sangat tidak masuk akal dan mencurigakan.Mereka telah merancang lebih awal dan sentiasa memantau mana-mana DUN yang boleh di menangi oleh mereka,dengan cara penambahan pengundi.Inilah kelebihan UMNOBN yang sudah hilang pertimbangan,dengan apa cara sekalipun ia mahu menang dengan cara yang tidak bertamadun.

Cuba lihat ini:

24,000 pendaftaran berganda di Selangor

-15,520 pengundi Sabah dan 8,585 pengundi Sarawak didaftar semula di Selangor.

-Wujud kes 15 0rang didaftar dalam sebuah rumah.

-7,841 pemilih di Selangor didaftar dengan kod 71 (warganegara lahir di luar Negara).

*Perangkaan untuk suku tahun pertama 2012 (Suara Keadilan 62:17 April 2012)

Dengan melihat perangkaan diatas sudah cukup untuk kita meragui ketelusan dan keadilan SPR dalam menjalankan tugasnya.Ya,sememangnya gambaran diatas sudah cukup untuk kita risau dengan perkembangan yang berlaku.Oleh itu pemimpin PAKATAN dan pendokongnya harus terus protes dan mengecam tindakan tidak bertamadun mereka untuk mencemari proses pilihanraya nanti dengan pengundi-pengundi hantu dan juga pengundi warga asing yang di beri I.C oleh mereka.

Khususnya di Selangor,kita sama-sama pertahankan sedaya upaya,serta terus menerus menekan SPR agar memperbaiki kecelaruan dan membersihkan daftar pemilih itu.Jika tidak BERSIH 3.0 adalah jawapan yang pasti untuk SPR dan Najib UMNOBN.Rakyat Selangor akan turun beramai-ramai di BERSIH 3.0 di Dataran Merdeka.

SEMOGA IMPIAN DAN NIAT KOTOR UMNOBN MAHU MERAMPAS SELANGOR TERKUBUR DAN TIDAK TERMAKBUL...! AMIN..!!!.

Ayuh Berubah...Selamatkan Malaysia.

Tuesday, April 24, 2012

Bankrap Negara Jika Pendidikan Percuma?


Sebuah Negara yang kaya dengan hasil mahsyulnya seperti minyak,getah,balak,bijih timah dan banyak lagi.Bermacam program transformasi yang menelan berbilion ringgit,macam macam nama transformasi NKRA,RASIONALISASI,dan macam-macam nama lagi.Semuanya dikatakan atas keperhatinan ke atas rakyat.Rakyat di Dahulukan Pencapaian Di Utamakan,betulkah begitu hasilnya?.

Tetapi bila di bicarakan pendidikan percuma,bagai halilintar suara-suara yang begema menentangnya.Ada yang menonjolkan diri seolah-olah dia pakar ekonomi demi untuk merai emosi pemimpin UmnoBn yang tengah hilang punca dan hilang sebahagian akal kewarasannya.Ada yang berkata Malaysia belum cukup kaya untuk pendidikan percuma.

Malah pelampau Melayu yang cukup digeruni pun mengatakan akan bankrap Malaysia jika pendidikan percuma.Malah ada  suara mahasiswa yang turut mempertahankan PTPTN yang sebenarnya membebankan mereka.Oleh kerana mahu ambil hati pemerintah mereka sanggup menyembunyikan keperitan mereka dalam hutang PTPTN.Nasib kau lah labu.Syabas kepada mahasiswa yang berdemo dan berkhemah di Dataran Merdeka.

Berbillion ringgit hilang di songlap oleh perompak-perompak professional langsung tidak dipersoalkan (takut makan gaji dengan kera jaan).Berapa projek gajah putih yang menelan belanja berjuta-juta juga tidak di persoalkan,malah ada menteri-menteri yang songlap duit di bawa keluar Negara juga di diamkan,projek lembu juta-juta gagal tapi duit tetap habis dan di songlap pun di diamkan,bahkan banyak lagi penyelewengan demi penyelewengan yang berlaku dan sedang berlaku ini tidak pun di persoalkan dan di sentuh.

Tapi bila tiba-tiba Anwar Ibrahim menyatakan Pendidikan percuma dan penghapusan Tabung PTPTN jika PAKATAN di beri mandat rakyat kemenangan,riuh gegak gempita Anwar bankrapkan Negara di sebabkan beri pendidikan percuma yang menggunakan duit Negara secara sah berbanding dengan jutaan malah bilionan duit rakyat dan Negara di songlap oleh pemimpin-pemimpin durjana dan zalim itu.Tidak masuk akal langsung mereka yang kurang akal itu.Mahu membodek pun logik sikitlah.

Begitulah golongan yang hatinya sudah tidak nampak kerasionalan pendidikan percuma.Busuk lagi membusukan.Amat mengecewakan dan tidak punyai sentiviti terhadap keperitan sebahagian besar mahasiswa-mahasiswi dari kalangan rakyat miskin.Jadi fikir dan renung-renungkan,juga banding-bandingkan nilai pendidikan percuma yang hanya menggunakan berapa billion duit Negara,berbanding jutaan dan billionan wang rakyat dan Negara yang mereka songlap dan faraidkan sesama mereka secara haram.

Ayuh Berubah...Selamatkan Malaysia..!

Mahasiswa Oh Mahasiswa





Keberanian mahasiswa saat ini menjadikan UmnoBn telah ketakutan dan hilang akal.Mana tidaknya,mahasiswa yang berdemo dan berkhemah di Dataran Merdeka telah di serang dengan tiba-tiba oleh segerombolan samseng yang semua orang yakin mereka bertindak atas arahan dan upah yang di berinya sudah semestinya banyak dan lumayan.

Jika tidak diupah dan lumayan imbalannya masakan mereka mahu menyerang,mereka juga menganggap mereka berjuang,mereka berjuang bila ada duit dan upah baru semangat.Malah semangat mereka akan luntur dan kendur bila duit dan upah tidak sampai kepada mereka.Suara mereka juga macam pondan dan ketakutannya sangat menyerlahkan.Maklum samseng taik kucing.(rata-rata blogger mengelarkan mereka dengan gelaran ini).

Kita yakin mereka ini sebahagiannya yang di gunakan oleh puak pelampau Melayu yang di ketuai oleh Raja Kintel’.Percayalah mereka ini tidak hebat mana pun.Mereka terdiri dari golongan yang lemah daya fikirnya dan moral yang rendah.Rasis dan tidak bertamadun.Mereka rasa hebat sebab mereka dilindungi oleh sebahagian mereka yang CARMA dengan penguasa.

Kita tidak menuduh itu perbuatan dan arahan UmnoBn,tetapi rakyat sedia maklum,mereka yang melakukannya adalah mereka yang sebelum ini menganggu ceramah di jalan kebun.Wajah mereka ada yang persis wajah samseng jalan kebun (hari ini di katakan mereka sudah di tangkap polis).

Kita tidak tahulah apa tindakan polis terhadap samseng tersebut.Menurutnya (orang yang berada di Dataran Merdeka)semasa kejadian mahasiswa diserang pihak polis yang tidak jauh dari situ tidak langsung mengambil tindakan keatas samseng yang menyerang mahasiswa.Tangkapan itu pun dilakukan setelah ramai pihak menyuarakan ketidakpuashatian terhadap pihak polis.Ya,mereka bertindak bila setelah riuh orang ramai marah.Begitu cekapnya mereka bertindak.Tahniah kepada pihak polis.

Mahasiswa nekad bedemo dan bekhemah hingga tarikh BERSIH 0.3,keberanian yang luar biasa membuatkan pemimpin-pemimpin UmnoBn hilang punca,hilang akal dan bertindak tidak rasional.Apa salahnya fahami dan bincang dengan baik tuntutan mahasiswa itu yang mahu PTPTN (TABUNG HUTANG BELAJAR) di hapuskan atau di batalkan,mereka mahukan pendidikan percuma.Salah ke?.Ini tidak.mengungut dan mengancam mereka dengan menggunakan samseng persis tindakan militant.

Mereka (pemimpin dan pendokong UmnoBn) lupa atau buat-buat lupa,beberapa rejim Negara Arab sudah tumbang atas kuasa rakyat yang di terajui oleh para mahasiswa mereka di sana,seperti Mesir.Kuasa mahasiswa (Student Power) adalah sebahagian suara yang amat ditakuti sang penguasa yang rakus dan zalim.Biarlah mereka melakukan sesuka hati mereka terhadap rakyat khususnya mahasiswa dengan diberatkan dengan PTPTN.Insyallah mahasiswa yang cerah minda dan waras akalnya kan menghukum mereka pada PRU-13 nanti.Ajar dan beri pengajaran(itu pun jika mahu ambil pengajaran) pada penguasa yang tidak berhati perut dan mementingkan diri,keluraga dan suku sakat mereka.

Keberanian mahasiswa saat ini merupakan detik bersejarah bagi Negara,seantero dunia sedang menyaksikan kemuncak kebangkitan rakyat yang insyallah akan didokongi sebahagiannya oleh mahasiswa yang berani.Yang takut duduk diam-diam jangan nak komen macam-macam,awak jika mampu sangat nak bayar hutang PTPTN itu bayar dan terus pangkah UmnoBn,itu pun jika rasa kaya dan mampu.Jangan dek’ kerana ego dan sombong bodoh memperkecilkan usaha-usaha mahasiswa yang berani ini untuk menekan penguasa agar TABUNG HUTANG itu dilupuskan.Jika berjaya awak juga yang tumpang untungnya.tak gitu..!.”

Syabas dan tahniah kepada seluruh mahasiswa yang berani menongkah arus,doa kami agar perjuangan kalian menuntut keadilan akan di beri pertolongan oleh Allah SWT.Semoga kejayaan menyebelahi mahasiswa semua.Hancurkan kezaliman,nyahkan ketidakailan dari bumi Malaysia ini.

Ayuh Berubah...Selamatkan Malaysia..!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...